Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Als jouw vraag er niet tussen staat, neem dan hier contact met ons op.

Over Bak & Spaar

  • Wat is Bak & Spaar?

    Iedere Dr. Oetker verpakking met Bak & Spaar logo heeft aan de binnenzijde van de verpakking een unieke code. Met deze codes kun je sparen voor hoge kortingen voor de allerleukste bakspullen.

  • Wat voor producten biedt Bak & Spaar aan?

    De leukste bakspullen. Bekijk hier alle actuele bakspullen.

  • Hoe weet ik hoeveel producten nog op voorraad zijn?

    Bij elk artikel staat aangegeven of het nog op voorraad is.

  • Waar kan ik met mijn opmerkingen, tips of vragen terecht?

    We horen graag wat je van onze producten en diensten vindt. Klik hier voor de mogelijkheden om contact met ons op te nemen. 

Bak & Spaar –account

  • Wat is het voordeel van een Bak & Spaar -account?

    Met een Bak & Spaar-account kun je snel een bestelling plaatsen, meerdere adressen opslaan en wordt je automatisch op de hoogte gehouden van leuke aanbiedingen. Daarnaast hebben we voor onze vaste Bak & Spaar-leden regelmatig extra leuke spaaracties.

  • Hoe kan ik een Bak & Spaar –account aanmaken?

    Dat is heel eenvoudig en kan via het registratieformulier:

    Op de website kun je vanuit het hoofdmenu naar ‘Registreren’. Vanuit daar maak je eenvoudig een account aan. Als je alle velden hebt ingevuld en het formulier hebt verstuurd, ontvang je een bevestigings e-mail.

  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens?

    We gebruiken deze informatie alleen om je bestellingen te bezorgen en je op de hoogte te houden van de bestelstatus. Daarnaast kun je zelf aangeven of je wel of geen extra acties wilt ontvangen. Op deze gegevens zijn we heel zuinig en beschermen we goed, zodat ze niet bij derden terecht komen. Meer informatie hierover vertellen we bij Privacy en Veiligheid.

  • Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen? 

    Vul jouw e-mailadres in op de pagina ‘Wachtwoord vergeten’ en verstuur het formulier. Zodra wij het formulier hebben ontvangen, sturen we je een e-mail waarmee je jouw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen? 

    Je kunt jouw wachtwoord wijzigen door in te loggen. Klik bij ‘Mijn gegevens’ op de button ‘Wijzigen’. Daar vind je optie ‘Wachtwoord wijzigen’. Vul het huidige wachtwoord in en het nieuwe wachtwoord en klik op ‘wijzigen’. Het wachtwoord is gewijzigd en vanaf dat moment kun je inloggen met het nieuwe wachtwoord.

  • Hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen? 

    Bij Bak & Spaar gebruiken we jouw e-mailadres als gebruikersnaam. Je kunt dus alleen je gebruikersnaam wijzigen als je het e-mailadres aanpast. 
    Het e-mailadres wijzig je door in te loggen. Klik bij ‘Mijn gegevens’ op de button ‘Wijzigen’. Daar vind je optie ‘Gegevens wijzigen’. Vul het nieuwe e-mailadres in en klik op ‘wijzigen’.

Bestellen en betalen

  • Hoe bestel ik bij Bak & Spaar?

    Bij Bak & Spaar kun je bestellen door een product in je winkelmandje te plaatsen. Dit kan direct vanuit de overzichtspagina van de webshop of vanuit de productpagina van het product dat je wilt bestellen. Je komt dan automatisch in je winkelmandje terecht waar een overzicht staat van de gekozen producten. Klik op ‘afrekenen’ om je bestelling verder in gang te zetten.

  • Ik heb al een account

    Als je al een Bak & Spaar-account hebt, kun je direct doorgaan met betalen. Kies de gewenste betaalmethode en volg de stappen op het scherm. Kijk goed of de bestelling in orde is en of alles klopt. Vergeet niet de Algemene Voorwaarden te accepteren!

  • Ik heb nog geen account

    Om te bestellen bij Bak & Spaar heb je een account nodig. Dit kan heel eenvoudig via het registratieformulier:
    Op de website kun je vanuit het hoofdmenu naar ‘Registreren’. Vanuit daar maak je eenvoudig een account aan. Als je alle velden hebt ingevuld en het formulier hebt verstuurd, ontvang je een e-mail dat de inschrijving is gelukt.

  • Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?

    Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging toegestuurd. Daarnaast kun je de bestelstatus van jouw bestelling(en) bekijken wanneer je bent ingelogd met je Bak & Spaar account. Klik hiervoor op Bestel Status. 

  • Kan ik zelf een afleveradres kiezen?

    Ja, je kunt zelf een afleveradres kiezen. Tijdens het bestellen kun je een kiezen waar de bestelling wordt bezorgd. Wil je dus liever je bestelling op je werk laten bezorgen of bij iemand die overdag wel thuis is, dan kan dat. Controleer altijd goed of het adres goed is ingevuld. We leveren niet op postbus adressen.
    Let op: Als je het pakket wilt laten bezorgen bij een bedrijf, vermeld dan ook de bedrijfsnaam!

  • Leveren jullie ook in het buitenland?

    Nee. We bezorgen alleen binnen Nederland en kunnen een buitenlands afleveradres niet in behandeling nemen.

  • Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

    Bij Bak & Spaar kun je betalen via iDEAL. Nadat je de bank hebt geselecteerd, word je doorgeleid naar de site van je eigen bank. Daar staat de betaalopdracht voor je klaar. De bank vraag je enkele gegevens in te vullen. Hier geef je toestemming voor de betaling. Het bedrag wordt direct van de gekozen betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

  • Is het betalen op Bak & Spaar veilig?

    Ja, de betalingen bij Bak & Spaar worden verzorgd door de Ogone, een betaaldienstleverancier. Alle informatie die nodig is voor een betaling worden gecodeerd via het SSL-protocol. Zo kunnen gegevens niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt worden door derden. Ook worden de gegevens NIET bewaard in onze computersystemen.

  • Worden er ook kosten in rekening gebracht voor het betalen?

    Nee. Er zijn geen kosten verbonden aan de betaling.

  • Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

    Ja. De verzendkosten zijn per type bezorging verschillend: €1,95 voor brievenpost en €3,95 voor pakketdienst.  Je ziet de verzendkosten die verrekend worden in je winkelwagentje. Voor sommige actieproducten worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Zie daarvoor de desbetreffende productpagina.

  • Zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW?

    Ja. Alle bedragen en prijzen zijn inclusief BTW.

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

    Zodra de bestelling is voltooid, ontvang je een bestelbevestiging per e-mail. Hierin staan alle gegevens en de bestelling nogmaals vermeld. Als je geen e-mail hebt ontvangen, en wel een account hebt, controleer dan of de bestelling in het Bak & Spaar-account te zien is. Zie je daar jouw bestelling, dan is de bestelling gelukt.  Als je de bestelling niet ziet, neem dan contact op met Dr. Oetker Bak & Spaar.

  • Hoe lang duurt het voordat ik een bestelling in huis heb?

    Zodra de betaling is voltooid, wordt de bestelling direct verwerkt. Gemiddeld wordt een bestelling tussen de 1 en 5 werkdagen geleverd, met uitzondering van de gepersonaliseerde bakschorten (binnen 2 weken verstuurd). Wij kunnen vooraf helaas geen exacte datum of tijdstip garanderen waarop een pakket wordt afgeleverd. 

  • Kan ik het afleveradres na het bestellen nog wijzigen?

    Nee. Zodra de bestelling is geplaatst, kan het adres niet meer worden gewijzigd.

  • Kan ik mijn bestelling ergens afhalen?

    Nee, wij hebben geen afhaalmogelijkheid.

  • Hoe houd ik de status van mijn bestelling in de gaten?

    Zodra je de bestelling hebt geplaatst kun je op je Bak & Spaar account de status van de bestelling bekijken.

  • Wat gebeurt er met de bezorging van een pakket als ik niet thuis ben?

    Als je de eerste leverdag niet thuis bent, proberen we de volgende werkdag of op zaterdag nog eens te bezorgen (de tweede leverdag). Eventueel leveren we het pakket af bij de buren. Mocht het pakket na twee mislukte pogingen nog niet bezorgd zijn, dan wordt het pakket maximaal 3 weken bij het afhaalkantoor bij jou in de buurt bewaard. Je krijgt hier altijd een bericht van. 

Retourneren, service en garantie

  • Kan ik producten retourneren?

    Ja, bij Bak & Spaar heb je recht op een standaard zichttermijn van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode, geteld vanaf de ontvangstdatum, kun je de producten terugsturen mits ze ongebruikt en onbeschadigd zijn, en compleet in de originele verpakking zitten.
    Let op: neem voordat je het pakket of product terugstuurt, altijd contact op met Dr. Oetker Bak & Spaar. We geven een retournummer dat je moet vermelden op de pakbon.
    De retourzending gebeurt op eigen risico en voor eigen rekening. Vergeet niet de originele pakbon bij te sluiten en het retourformulier volledig in te vullen. Je krijgt dan het aankoopbedrag en bakpunten in dat geval binnen 14 dagen (wetgeving) retour. De verzendkosten worden niet vergoed in geval van annulering en ruilen.

  • Wat moet ik doen als mijn bestelling bij aankomst beschadigd, incompleet of verkeerd is?

    Als het product direct bij levering defect is, of er ontbreken onderdelen of je hebt het verkeerde product ontvangen, dan mag je het product kosteloos retoursturen naar een antwoordnummer.
    Let op: neem voordat je het pakket of product terugstuurt, altijd contact op met Dr. Oetker Bak & Spaar. We vertellen je dan precies wat je moet doen, en geven een retournummer dat je moet vermelden op de pakbon. Je krijgt dan het aankoopbedrag en bakpunten in dat geval binnen 14 dagen retour. Via een nieuwe bestelling kan je de gewenste producten opnieuw bestellen. Het is helaas niet mogelijk om geretourneerde producten om te ruilen voor een ander product.

  • Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil annuleren of ruilen?

    Neem binnen de zichttermijn van 14 kalenderdagen contact met Dr. Oetker Bak & Spaar. We vertellen je dan precies wat je moet doen, en geven een retournummer dat je moet vermelden op de pakbon. Via een nieuwe bestelling kan je het gewenste product bestellen. Het is helaas niet mogelijk om geretourneerde producten om te ruilen voor een ander product. De retourzending gebeurt op eigen risico en voor eigen rekening.

  • Wie betaalt de verzendkosten voor retourzendingen?

    De retourzending gebeurt op eigen risico en is voor eigen rekening indien je een bestelling annuleert of het product niet voldoet aan je verwachtingen. In alle andere gevallen mag je het product kosteloos retoursturen. Neem hiervoor contact op met Dr. Oetker Bak & Spaar

  • Heb ik ook garantie op een product van Bak & Spaar?

    Op de bakspullen zit 1 jaar garantie. Gaat het product helaas binnen die periode toch kapot, door een gebrek aan het product, dan heb je recht op reparatie. Mocht repareren niet lukken, krijg je een nieuw exemplaar. Indien het product niet meer leverbaar is ontvang je het aankoopbedrag en de bakpunten retour. Is het product stuk gegaan door gebruikersschade, dan kunnen we het product niet vergoeden en zullen we het product repareren.

Contact
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.